piątek, 30 listopada 2012

3D ciąg dalszy (biurko, wersja #2)

Dopracowałem trochę biurko, które pokazywałem w poprzednim wpisie. Co zrobiłem dzisiaj? Poprawiłem geometrię, wygładziłem tu i tam, dodałem brakujące elementy, wymodelowałem szczegóły takie jak otwory w prowadnicach, ruchome elementy i śrubki, wymodelowałem uchwyt od szuflady, połaczyłem co niektóre obiekty w jeden mesh, dodałem materiał imitujący drewno i materiały metaliczne z refleksami (na prowadnice i śruby), dodałem ambientowe światło na potrzeby renderingu, usunąłem pionowe ściany (zostawiłem jedynie plane'a jako podłogę) i zmieniłem lekko parametry shaderów. Elementy takie jak blat, czy szuflada są ruchome. Niby niewiele, ale efekt jednak jest i to całkiem niezły. Co mi jeszcze pozostało do zrobienia? Kolejne wyrównanie geometrii, podszlifowanie materiałów, dodanie tekstur i otoczenia. Jak to się prezentuje obecnie - pokazuję poniżej na renderingach. Filmiku narazie nie ma, będzie gdy wykradnę komputery pracownikom z NASA, bo samo takie jedno zdjęcie z tych poniżej (pomimo dość szybkiego kompa) przelicza się u mnie około minuty, więc pomnóżcie sobie to razy ilość klatek do filmu :) Zapraszam póki co do obejrzenia fotek. Film niebawem, jutro, albo pojutrze. Standardowo - należy kliknąć na obrazku, aby powiększyć. Zdjęcia wyrenderowane w rozdzielczości HD, polecam odpalić pierwsze, a następnie przewijać scrollem na myszce.

Przypominam, że w rzeczywistości moje biurko wygląda tak:


A to poprzednia, wczorajsza wersja mojego modelu 3D:



A teraz dzisiejsza wersja 3D mojej produkcji:

Widok z przodu:


Z lewej perspektywy:
Z prawej perspektywy:

Z górnej perspektywy:

Z dolnej perspektywy:

Szczegóły - uchwyt od szuflady wymodelowany w pełnym 3D, inne małe elementy jak śrubki, czy otwory podobnie:

Widok od tyłu:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz