czwartek, 29 listopada 2012

Powrót do korzeni, czyli "do trójwymiaru czas wrócić"

Dawno (już ze 2 lata) nie bawiłem się w grafikę 3D i trochę zachciało mi się do tego powrócić. Jako, iż nie posiadam na Linuxie mocarnego 3D Studio, postanowiłem zainstalować sobie darmowego Blendera i trochę się go pouczyć. Poniżej przedstawiam efekty zapoznywania się z Blenderem. Postanowiłem wymodelować sobie w 3D biurko, które stoi w pokoju. Wymierzyłem, policzyłem (dowód na końcu :) i stworzyłem model 3D. Oczywiście to dopiero wstępna wersja, w dodatku z brakującym jednym elementem, oparta na prostych bryłach, ale z czasem będzie to wyglądać jak prawdziwe. Po wygładzeniu, dopracowaniu szczegółów, dodaniu tekstury drewna, materiałów i lakieru oraz odpowiedniego oświetlenia - nie uwierzycie, że to tylko model 3D :)

Najpierw, biurko w "rzeczywistości":



A poniżej, stworzony przeze mnie w Blenderze model 3D:




Wyrenderowałem krótki film, przedstawia jak to wygląda w 3D:




Poniżej otwierana szuflada i prawy blat (środkowego blatu brak na tym projekcie)




P.S. Wybaczcie chaotyczne ruchy kamery na obu filmach, ale dopiero ogarniam Blendera, obiecuję że z czasem będę lepiej operować kamerami w 3D :)

I na koniec, jako dowód, że wszystkie wymiary się zgadzają, skan z obliczeń:



P.S. Dla chętnych: Blendera za darmo można pobrać stąd:

 http://www.blender.org/download/get-blender/

Tutaj natomiast znajdują się wspaniałe tutoriale jak go używać, facet naprawdę mądrze tłumaczy wszystko krok po kroku (sam korzystałem z tych poradników):

 http://polskikursblendera.pl/nawigacja/spis/

2 komentarze:

  1. Matko jedyna, posprzątałeś biurko!!! ;) bardzo ładny model

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra, dobra..powiedzmy, że zawsze było posprzątane ;)

      Usuń