piątek, 12 października 2012

Best of Nightwish

Ze specjalną dedykacją dla "Pauli", której spodobał się trailer "niewyszętego" jeszcze filmu opartego na muzyce tej oto kapeli :) Wpis robiłem wczoraj w nocy, ale odcięto mnie od internetu, gdy już prawie miałem go skończonego. Na szczęście prawie całość się zachowała :)

Mało ludzi zapewne zna "Nightwisha", a to błąd. To wielki błąd. To chyba jedna z najlepszych kapel skandynawskich. Najlepsza do czasu, dopóki śpiewała z nimi stara wokalistka, czyli Tarja Turunen. Teraz to już nie to samo. Dlatego zamieszczam jedynie "stare" utwory" z czasów, gdy śpiewała Tarja.

To tylko kilka utworów, które wybrałem.
I mam taką koncepcję - zaczniemy od czegoś "słabszego" (w sensie wolniejszego), w czym można się rozpłynąć, a potem będzie mocniej, następnie jeszcze mocniej, a skończymy na czymś, co wprawi Was w osłupienie. I w takiej właśnie kolejności polecam przesłuchać. I tak właśnie zrobimy, zaczniemy spokojnie, potem damy "w gary", a na samym końcu znajdzie się kawałek "Ghost Love Score", który nie bez powodu ma w nazwie "Score" i który....sami zresztą posłuchacie.




Zgodnie z obietnicą, na początek polecą spokojne, piekne utwory, tak żeby się rozpłynąć i wczuć w klimat, później mocniejsze:


"Swanheart"


"Eclipse"


"Forever Yours"


A teraz już będzie trochę mocniej:

"Bless the Child"

"Nemo"


"End of All Hope"



Teraz będzie bardzo mocno:


The Pharaoh Sails to Orion"


"I wish I had an Angel"


"Phantom of the Opera"


I na sam koniec:

Absolutny majsterczyk - 10 minut czegoś niesamowitego, słuchać na dobrym sprzęcie i głośno:

"Ghost Love Score"

3 komentarze:

  1. Live Live i jeszcze raz live!!! Ta kapela na żywo brzmi po prostu znakomicie... Oprócz utworów które zamieściłeś,na mnie wrażenie zrobił jeszcze cover "phantom of the opera" - "Paula"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie, będzie. Dzięki :) Na żywo niestety nigdy ich nie widziałem...

      Usuń
  2. Jak dla mnie to zawsze lubiłem utwór Elvenpath coś pięknego.

    OdpowiedzUsuń